جدیدترین و آخرین اخبار اجتماعی| خبرخوان اجتماعی

Loading fehamnews خبر فهام
مناسبت
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِىُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللّٰهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الْأَمْرِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولَاكَ وَأُخْرَاكَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ تَعَالَىٰ بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَأَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلَىٰ يَدَيْكَ؛

اجتماعی
🔺 کاهش ۳۷درصدی فقرمطلق در ایران طی سه‌سال اخیر/افزایش ۱۹ساله‌ی سن اُمید به زندگی پس‌از انقلاب در ایران

🔺 کاهش ۳۷درصدی فقرمطلق در ایران طی سه‌سال اخیر/افزایش ۱۹ساله‌ی سن اُمید به زندگی پس‌از انقلاب در ایران 17

🔹 بر اساس تقویم جهانی، ۱۷ اکتبر(۲۶ مهر) به عنوان «روز جهانی مبارزه با فقر» نام‌گذاری شده است، لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران با طرح‌های «محرومیت‌زدایی» خود توانسته است که میزان «فقر مطلق» را به کمتر از نیم درصد رسانده و شاخص‌های «رفاه عمومی» و «توسعه‌ی اقتصادی» را بهبود ببخشد، البته با تعریف مفهوم فقر باید شاخص دقیقی را برای معیار خطوط فقر در نظر بگیریم که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است.

 1403/07/27 04:15
🔺 تیراندازی ماموران مرزبانی ایرانی به اتباع افغانستان/ واکنش و تکذیب دو مقام رسمی

🔺 تیراندازی ماموران مرزبانی ایرانی به اتباع افغانستان/ واکنش و تکذیب دو مقام رسمی 17

🔹 در دو روز گذشته برخی رسانه ها از کشته و زخمی شدن ده ها مهاجر افغان در مرز ایران بر اثر شلیک گلوله و انفجار مین خبر دادند. به نوشته این رسانه ها این افراد قصد ورود غیر قانونی از مرز افغانستان به داخل ایران را داشتند.

 1403/07/27 01:29
🔺 پرداخت هزینه‌های عاشقی به روش آنلاین؛ مریم «قصاب خوک» بود!

🔺 پرداخت هزینه‌های عاشقی به روش آنلاین؛ مریم «قصاب خوک» بود! 13

🔹 این روایتی است از قصه بهروز‌هایی که همه چیزشان بر باد رفته؛ آن‌هم به خاطر اعتماد به معشوقه‌ای نادیده در فضای مجازی. آری، این روز‌ها هزینه عشق‌های هوس‌آلود را دیجیتالی پرداخت می‌کنیم.

 1403/07/26 23:26
🔺 بررسی آخرین تصمیمات اجرای پروژه بهسازی میدان سبلان و احداث زیرگذر میدان سپاه

🔺 بررسی آخرین تصمیمات اجرای پروژه بهسازی میدان سبلان و احداث زیرگذر میدان سپاه 14

🔹 بازدید میدانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۷، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از مدیران شهری و راهور از پروژه بهسازی میدان سبلان و احداث زیرگذر میدان سپاه انجام شد.

 1403/07/26 17:34
🔺 سهم ۴۰ درصدی زنان سرپرست خانوار در ایجاد اشتغال کمیته امداد

🔺 سهم ۴۰ درصدی زنان سرپرست خانوار در ایجاد اشتغال کمیته امداد 15

🔹 رئیس کمیته امداد به سهم ۴۰ درصدی بانوان سرپرست خانوار در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار را باید فراهم کنیم.

 1403/07/26 16:23
🔺 حمایت سیاسی از مردم غزه و لبنان ضروری است

🔺 حمایت سیاسی از مردم غزه و لبنان ضروری است 15

🔹 رئیس جمعیت هلال احمر در همایش راهکارهای حمایت از محور مقاومت و مردم فلسطین و غزه بر ضرورت حمایت امدادی، زیستی و سلامت از مردم بی‌پناه و جنگ زده لبنان و غزه تاکید کرد.

 1403/07/26 14:53
🔺 بررسی راهکارهای تامین بودجه و اجرای طرح پزشک خانواده با حضور پزشکیان

🔺 بررسی راهکارهای تامین بودجه و اجرای طرح پزشک خانواده با حضور پزشکیان 9

🔹 رئیس جمهور در جلسه‌ای که به منظور بررسی راهکارهای اجرای طرح پزشک خانواده برگزار شد، بر تمهید مقدمات لازم برای اجرای کامل این طرح برای همه ایرانیان تاکید کرد.

 1403/07/26 12:00
🔺 کدام خودروهای تصادفی توقیف می‌شوند؟

🔺 کدام خودروهای تصادفی توقیف می‌شوند؟ 8

🔹 رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در تصادفاتی که خسارت آن بیش از سقف هزینه بیمه است، تصادفات منجر به خسارت جانی همچنین تصادفاتی که فرد غیر مقصر دارای مدارک الزامی نیست، باید تمام وسائل نقلیه درگیر در تصادف توقیف و به پارکینگ منتقل شوند. 

 1403/07/26 12:00
🔺 رگبار شدید باران در شمال غرب کشور/ احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در ۷ استان

🔺 رگبار شدید باران در شمال غرب کشور/ احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در ۷ استان 13

🔹 سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار شدید باران در شمال غرب کشورهمچنین وزش باد شدید و احتمال طوفان گرد و خاک در هفت استان هشدار داد.

 1403/07/26 11:51
🔺 وضعیت جوی مناطق کوهستانی طی امروز و فردا

🔺 وضعیت جوی مناطق کوهستانی طی امروز و فردا 12

🔹 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید و افت دما در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته (۲۶ و ۲۷ مهرماه) خبر داد.

 1403/07/26 10:26
🔺 عبور از عرض بزرگراه جان ۲ عابرپیاده را گرفت

🔺 عبور از عرض بزرگراه جان ۲ عابرپیاده را گرفت 6

🔹 معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور پایتخت با اشاره به مرگ ۲ شهروند به دلیل عبور عرضی از بزرگراه گفت: کارشناسان راهور برای این ۲ عابر بی احتیاط سهم تقصیر در نظر گرفته‌اند.

 1403/07/26 09:39
🔺 دعانویسی که مدعی طب سنتی هم بود، از دختران جوان کلاهبرداری می کرد

🔺 دعانویسی که مدعی طب سنتی هم بود، از دختران جوان کلاهبرداری می کرد 19

🔹 در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان قزوینی مبنی بر اینکه فردی کلاهبردار با ترفند طب سنتی و طلسم شکنی مقداری طلا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده، موضوع در دستور کار مأموران پلیس کلانتری ۱۲ بازار قرار گرفت.

 1403/07/26 09:17
🔺 واژگونی خودرو در کرمانشاه با ۶ کشته و زخمی

🔺 واژگونی خودرو در کرمانشاه با ۶ کشته و زخمی 7

🔹 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بامداد امروز طی واژگونی خودرو ال ۹۰ در مسیر قزانچی به سمت کرمانشاه، پنج نفر مصدوم و یک نفر هم فوت شد.

 1403/07/26 07:52
🔺 درخواست بهزیستی از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

🔺 درخواست بهزیستی از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان 9

🔹 مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های جسمی و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کل کشور با اشاره به اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت،‌ گفت:‌ اعتبار لازم برای اجرای قانون بسیار چشمگیر و چندین برابر اعتبار کل سازمان است، لذا سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار را به صورت کامل تامین کرده تا هم بهزیستی و هم سایر سازمان‌هایی که در قانون به آنها اشاره شده بتوانند قانون را اجرایی کنند.

 1403/07/26 07:11
🔺 جلسات مشاوره اجباری دادگاه‌ها قبل از طلاق توافقی، هیچ‌سودی ندارد

🔺 جلسات مشاوره اجباری دادگاه‌ها قبل از طلاق توافقی، هیچ‌سودی ندارد 14

🔹 «طلاق توافقی به طلاقی گفته می‌شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند و هر توافقی که آنها درخصوص مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به شرطی که توافق در راستای مسائل مربوط به زوجیت مثل مهریه، نفقه زن، اجرت‌المثل، حضانت و نفقه فرزندان باشد».

 1403/07/26 06:56
🔺 برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

🔺 برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت 14

🔹 از هشدار سازمان بهداشت آفریقا درباره شیوع آبله میمونی گرفته تا وقوع زلزله در شرق ترکیه از جمله مهم‌ترین رویدادهای دنیا در حوزه اجتماعی طی یک هفته گذشته بوده‌اند.

 1403/07/26 00:30
🔺 جلسات هم‌افزایی با گروه‌های مردم نهاد به شناخت و حل مشکلات جامعه کمک می‌کند 

🔺 جلسات هم‌افزایی با گروه‌های مردم نهاد به شناخت و حل مشکلات جامعه کمک می‌کند  18

🔹 نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با اعضای سازمان های مردم نهاد استان های سراسر کشور برگزار شد.

 1403/07/26 00:25
🔺 بازگشت خط اول پالایشگاه شوشتر به مرحله تولید تا ۲ ماه آینده/ از بین رفتن ۷۰ درصد مخازن و ماشین‌آلات

🔺 بازگشت خط اول پالایشگاه شوشتر به مرحله تولید تا ۲ ماه آینده/ از بین رفتن ۷۰ درصد مخازن و ماشین‌آلات 18

🔹 مالک پالایشگاه پترو پارس شوشتر گفت: تلاش می‌کنیم تا دو ماه آینده خط اول پالایشگاه به مرحله تولید برگردد.

 1403/07/25 23:39

🔺 وزیر علوم: نشنیدم که دانشگاه هاروارد و استنفورد برای مسائل سیاسی تجمع اعتراضی کنند 14

🔹 وزیر علوم با بیان اینکه خیلی از امور سیاسی را می‌توانیم با استناد بر سلامتی حل کرده و آن را به ویژگی خوب تبدیل کنیم، گفت: یک بار نشنیدم که دانشگاه هاروارد و استنفورد برای مسائل سیاسی تجمع اعتراضی داشته باشند، اما برای حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان و بها دادن به انسان‌دوستی هزینه داده است.

 1403/07/25 21:46
🔺 سقوط در چاه جان یک کارگر را گرفت

🔺 سقوط در چاه جان یک کارگر را گرفت 6

🔹 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه سقوط در چاه در ساعت ۱۷:۰۸ دقیقه عصر چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ در محله فرحزاد تهران خبر داد که در آن یک کارگر ۵۰ ساله جان خود را از دست داد.

 1403/07/25 21:37
🔺 با این زلزله گسل آناتولی شرقی باز هم گسیخته شد

🔺 با این زلزله گسل آناتولی شرقی باز هم گسیخته شد 13

🔹 سامانه گسله آناتولی شرقی پس از رخداد زمینلرزه۲۴  ژانویه ۲۰۲۰ الازیگ با بزرگای ۶.۷  و  ۶ فوریه  ۲۰۲۳ قهرمان مرش با بزرگای ۷.۸ و ۷.۵ اینبار با زمین لرزه ای به بزرگای ۶ در ساعت ۱۰:۴۶ صبح ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ به وقت محلی در نزدیکی مالاتیا مجددا گسیخته شد.

 1403/07/25 19:40
🔺 نجات معجزه‌آسا از دریا پس از ۶۶ روز

🔺 نجات معجزه‌آسا از دریا پس از ۶۶ روز 9

🔹 یک مرد روسی به نام میخائیل پیچوگین بیش از دو ماه را در دریاهای یخ‌زده روی یک قایق بادی سرگردان گذراند، اما برادر و برادرزاده‌اش پیش از آن که نجات بیابند، در همان قایق جان باختند.

 1403/07/25 18:00
🔺 واکنش پلیس به استفاده دزدها از طلایاب!

🔺 واکنش پلیس به استفاده دزدها از طلایاب! 12

🔹 رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: ما موضوع طلایاب را تخصصی و علمی مرور کردیم و باید گفت امروز با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ایم وجود طلایاب در سرقت‌ها را رد می‌کنیم.

 1403/07/25 17:25

🔺 خانواده دانش‌آموزان مدارس دولتی انتخاب کنند: "پول یا نظافت!" 9

🔹 در حالیکه والدین می‌توانند در سطوح مختلف مدارس دولتی مشارکت و همفکری داشته باشند اما در سال‌های اخیر مشارکت آنها به کمک مالی و به تازگی کمک برای نظافت مدارس به دلیل فقر یا نبود سرایدار در مدرسه محدود شده است.

 1403/07/25 15:03
🔺 آزاد: کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین ارسال شود

🔺 آزاد: کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین ارسال شود 8

🔹 عضو هیات پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی با تاکید بر لزوم توجه جامعه بین‌المللی به محنت‌ کودکان فلسطینی، خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین شد.

 1403/07/25 13:20
🔺 شرط پلیس برای صدور گواهینامه رانندگی اتباع خارجی

🔺 شرط پلیس برای صدور گواهینامه رانندگی اتباع خارجی 17

🔹 رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره اینکه گواهینامه افغانستان در ایران فاقد اعتبار است، گفت: اتباع در ایران پس از احراز هویت و تحت شرایط خاص مطابق ضوابط می‌توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

 1403/07/25 12:08
🔺 نوید کاهش غرق‌شدگی‌ها با تولد ربات ایرانی «نجات‌یار»/ آرادان پرحادثه‌ترین شهر استان

🔺 نوید کاهش غرق‌شدگی‌ها با تولد ربات ایرانی «نجات‌یار»/ آرادان پرحادثه‌ترین شهر استان 28

🔹 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از ربات‌های نجات‌یار به عنوان یک محصول امدادی جدید در هلال احمر کشور نام برد و گفت: از زمان استفاده آزمایشی این ربات ها در کشور تا کنون ۹ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

 1403/07/25 11:03
🔺 آخرین وضعیت مصدومان حادثه انفجار و آتش‌سوزی پالایشگاه پارس پترو شوشتر

🔺 آخرین وضعیت مصدومان حادثه انفجار و آتش‌سوزی پالایشگاه پارس پترو شوشتر 9

🔹 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار و آتش‌سوزی پالایشگاه پارس پترو شوشتر تشریح کرد.

 1403/07/25 09:48
🔺 چرا دانش آموزان مدارس دولتی را که خانواده های بی بضاعت دارند تحقیر می کنید؟

🔺 چرا دانش آموزان مدارس دولتی را که خانواده های بی بضاعت دارند تحقیر می کنید؟ 15

🔹 حل مسائل آموزشی نیازمند آزمون و خطاهای بسیار است، اما تمام مسائل و مشکلاتی که با شروع سال تحصیلی خودنمایی می‌کنند به ایرادات کتب درسی یا نحوه گرفتن امتحانات نهایی برنمی‌گردد.

 1403/07/25 08:09

🔺 32 درصد جمعیت کشور تا سال 1430 سالمند می‌شوند 14

🔹 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که تا سال 1430، حدود 32 درصد جمعیت کشور سالمند خواهد شد، گفت: رفاه، خوداشتغالی، درآمد مکفی و اطمینان از امنیت اقتصادی از نیازهای جمعیت سالمندی است.

 1403/07/25 08:02
سرخط خبر جدیدترین و آخرین اخبار اجتماعی| خبرخوان اجتماعی

تاریخچه خبر جدیدترین و آخرین اخبار اجتماعی| خبرخوان اجتماعی

تصاویر خبری جدیدترین و آخرین اخبار اجتماعی| خبرخوان اجتماعی
🔺 کاهش ۳۷درصدی فقرمطلق در ایران طی سه‌سال اخیر/افزایش ۱۹ساله‌ی سن اُمید به زندگی پس‌از انقلاب در ایران
🔺 تیراندازی ماموران مرزبانی ایرانی به اتباع افغانستان/ واکنش و تکذیب دو مقام رسمی
🔺 پرداخت هزینه‌های عاشقی به روش آنلاین؛ مریم «قصاب خوک» بود!
🔺 بررسی آخرین تصمیمات اجرای پروژه بهسازی میدان سبلان و احداث زیرگذر میدان سپاه
🔺 سهم ۴۰ درصدی زنان سرپرست خانوار در ایجاد اشتغال کمیته امداد
🔺 حمایت سیاسی از مردم غزه و لبنان ضروری است
🔺 بررسی راهکارهای تامین بودجه و اجرای طرح پزشک خانواده با حضور پزشکیان
🔺 کدام خودروهای تصادفی توقیف می‌شوند؟
🔺 رگبار شدید باران در شمال غرب کشور/ احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در ۷ استان
🔺 وضعیت جوی مناطق کوهستانی طی امروز و فردا
🔺 عبور از عرض بزرگراه جان ۲ عابرپیاده را گرفت
🔺 دعانویسی که مدعی طب سنتی هم بود، از دختران جوان کلاهبرداری می کرد
popup